Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Aftonbladet och Microsoft i annonssamarbete

Publicerad: 2 mars 2009, 16:59

Sveriges två största onlinebolag Microsoft och Aftonbladet släpper ett gemensamt annonspaket för mobilen.
– Mobil marknadsföring är ett enormt stor media som långt ifrån har utnyttjats till sin fulla kapacitet säger Patrick Törn på Ability Mobile, bolaget som sköter försäljningen


Enligt Ability Mobile når annonsören över en miljon läsare som aktivt surfat in via mobilen.
Annonspaketet har mer än 15 miljoner annonsexponeringar och en klickfrekvens som i genomsnitt ligger på en procent, hävdar säljbolaget i ett pressmeddelande.

Vilka annonsörer vänder ni er till?

– Till alla annonsörer som vill pröva på ett nytt sätt att annonsera. Vi sätter inga begränsningar utan välkomnar alla som vill prova på ett nytt kampanjsätt, säger Patrick Törn.

Finns det inga negativa aspekter med marknadsföring i mobilen?
– Tvärtom, bara positiva.Fördelen med annonsering via mobilen är att det är ett enormt effektivt. Man engagerar också sin målgrupp effektivt.

Enligt Ability Mobile har mer än 96 procent av Sveriges befolkning en mobiltelefon.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.