Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Aftonbladet presenterar ny upplagemätning

Publicerad: 24 februari 2011, 10:05

Aftonbladet har klart med en ny typ av upplagemätning. Den presenteras i morgon på en presskonferens.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetExpressen

Foto: Björn Elgstrand.

Debatten om hur upplagor och räckviddssiffror bäst bör mätas har blivit en följetong.

Aftonbladet, som för ett år sedan drog sig ur TS-mätningarna, har nu tagit fram en ny modell för upplagemätning som presenteras i morgon. Då avslöjar tidningen även sin upplaga för januari.

”För ett år sedan tog Aftonbladet beslutet att upphöra med upplagemätningen som hittills gjorts av Tidningsstatistik, TS, och ersätta den med en ny mätning som uteslutande gäller såld upplaga. Uppdraget gick till ett mycket välrenommerat privat företag som nu genomfört den första mätningen. Vid ett pressmöte fredag 25 februari presenteras mätningen och resultatet”, skriver Aftonbladet i pressmeddelandet.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

AftonbladetExpressen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.