Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Aftonbladet rekryterar till hemlig tv-satsning

Publicerad: 7 Augusti 2014, 10:45

Aftonbladet tv-rustar.

Foto: Björn Elgstrand.

Parallellt med förberedelserna för den kommande linjära tv-kanalen är Aftonbladet i full färd med att rekrytera tio personer till en annan, hemlig tv-satsning. – Det stämmer att vi rekryterar tv-medarbetare till ännu så länge hemligt projekt på Aftonbladet TV, säger informationschefen Fredrik Lindén.


Ämnen i artikeln:

Fredrik Lindén

Aftonbladets rekryteringsdrive har blivit en snackis i mediakretsar.

Många har trott att den gäller den planerade tv-kanalen i det digitala marknätet – en satsning som förre TV4-vd:n Jan Scherman varit med och startat i egenskap av strateg och tv-rådgivare åt Aftonbladet.

Men värvningarna av ett tiotal personer är i stället kopplade till en annan, än så länge hemlig, satsning på Aftonbladet TV.

– Det stämmer att vi rekryterar tv-medarbetare till ännu så länge hemligt projekt på Aftonbladet TV. Rekryteringen pågår fortfarande och intresset för att jobba på Aftonbladet TV är väldigt stort. Vi har fått in många ansökningar, vilket är jättekul. Vi kommer att presentera den här spännande satsningen under hösten, säger Fredrik Lindén, informationchcef på Aftonbladet och Schibsted Sverige och fortsätter:

– Just det här projektet hör inte ihop med vår planerade tv-kanal. Det arbetet pågår parallellt.

Hur går det med tv-kanalen då?
– Arbetet med TV-kanalen går bra, det är både intensivt och spännande. Vi ser fram emot att presentera detaljerna under hösten.

Enligt vad Resumé erfar har lanseringen av tv-kanalen i marknätet försenats.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Fredrik Lindén

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.