Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Aftonbladet startar onlineutbildning

Publicerad: 25 September 2012, 09:50

I samarbete med Hyper Island gör Aftonbladet sin största satsning någonsin på kunskapsutveckling. Resultatet är en onlineutbildning för de anställda värd flera miljoner per år.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetHyper Island

Aftonbladet Online Academy, som den nya utbildningen ska heta, ska enligt Aftonbladet vara ett kunskaps- och innovationscentrum  kring framtidens onlinejournalistik, sociala medier och digital  affärsutveckling.

Enligt Aftonbladet själva är det deras enskilt största satsning i  kunskapsutveckling någonsin. Det kommande året investerar de  flera miljoner kronor i utbildningsinsatser för samtliga medarbetare på  Aftonbladet.

– Syftet med akademien är att Aftonbladets medarbetare bäst och snabbast  ska förstå förändringarna i omvärlden och kunna utveckla såväl  journalistiken som affären. Journalistiken har fantastiska möjligheter i  den nya medievärlden, men vi måste till exempel på riktigt förstå hur  vi bättre kan utnyttja verktygen som sociala medier erbjuder, säger Jan  Helin, publisher på Aftonbladet i en kommentar.

Enligt Jan Helin är Aftonbladets mål att bli ett onlinebolag som också  har en printutgåva.

– Alla mediebolag står inför enorma utmaningar i  den pågående strukturomvandlingen. Vi tror att det bästa sättet att ta  sig an utmaningarna är att tillsammans med våra medarbetare, våra läsare  och partners utveckla Aftonbladet till en ständigt lärande  organisation, säger Jan Helin.

Med utbildningen inleder man ett samarbete med reklamskolan Hyper Island.

– Det känns spännande att jobba med Aftonbladet, ett bolag som redan är i  absolut framkant, men som samtidigt ser att man måste hitta nya metoder  för att fortsätta vara det. Vår roll är att utbilda medarbetarna i att  forma långsiktiga strategier som ska skapa morgondagens tjänster och  bygga den framtida organisationen, säger Johanna Frelin, vd Hyper  Island, i en kommentar.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

AftonbladetHyper Island

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.