Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

"Aftonbladet stoppade bilderna"

Publicerad: 5 November 2010, 10:55

I TV4 i går berättade den förre hovreportern Daniel Nyhlén att han hade bilder på kungen tillsammans med tjejer i en bubbelpool. Han hävdar att tidningen han då jobbade på – Aftonbladet – inte publicerade bilderna ”av hänsyn till hovet”.


Ämnen i artikeln:

Anders GerdinDaniel NyhlénDen motvillige monarken

Daniel Nyhlén i ”Förkväll” i går. Foto: TV4.

Det var i TV4:s ”Förkväll” i går som Daniel Nyhlén berättade om de komprometterade bilderna på kungen med tjejer i en bubbelpool.

– Nu undrar ni varför jag inte skrev om det. Det gjorde jag, men tidningen publicerade inte det med hänsyn till hovet, säger Daniel Nyhlén i TV4:s ”Förkväll”.

Nyhlén har fortfarande kvar bilderna, hävdar han.

– De ligger i gömmorna, väl inlåsta, säger han i TV4:s ”Förkväll”.

När Resume.se når Daniel Nyhlén vill han inte berätta mer än så, mer än att den tidning han pratar om är Aftonbladet.

Anders Gerdin var chefredaktör på Aftonbladet när Daniel Nyhlén arbetade på tidningen.

Stämmer det att ni hade de här bilderna men inte publicerade dem med hänsyn till hovet?
– Absolut inte. Jag känner inte till det, säger Anders Gerdin till Resume.se.

Daniel Nyhlén slog löpsedelsrekord på Aftonbladet för några år sedan och var tidningens bäst betalde reporter med en årslön på drygt en miljon kronor.

Magnus Helander


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.