Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

Aftonbladets försäljningschef blir Schibsted-höjdare

Publicerad: 19 Juni 2012, 09:36

Anders Berglund.

Foto: Pressbild.

37-årige Anders Berglund har utsetts till ny försäljningsdirektör för Schibsted Sverige. Han får det övergripande ansvaret för den nya enheten Schibsted Sales. Anders Berglund kommer närmast från en roll som försäljningschef för Aftonbladet.


Ämnen i artikeln:

Raoul GrünthalAftonbladetSchibstedAnders Berglund

- Vi har fått tydliga signaler att annonsmarknaden efterfrågar nya,  enklare och mer träffsäkra sätt att göra sina investeringar. Det här är  vårt sätt att gå dessa önskemål till mötes, säger Schibsted  Sveriges koncernchef Raoul Grünthal i en kommentar.

Anders  Berglund blir inte bara försäljningsdirektör för Schibsted Sverige och  övergripande ansvarig för Schibsted Sales, utan han tar även plats i  Schibsteds koncernledning samt blir vd för Webtraffic.

Schibsted  meddelar dock att alla kanaler ska fortsätta med sitt nuvarande  försäljningsarbete, men kompletteras av Schibsted Sales som ska erbjuda  såväl räckvidd- som effektbaserade produkter.

Displayannonsering  ska erbjudas via ett gemensamt annons- och datahanteringssystem, medan  annonsutrymme från Schibsteds webbplatser erbjuds genom Schibsted Sales  alternativt dotterbolagens egna säljorganisationer.

Aftonbladets nuvarande annonschef Anders Nylander tar över som tidningens försäljningsdirektör från och med den 1 juli.

Karl-Johan Byttner


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.