Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Aftonbladets hyllning – byter loggan

Publicerad: 9 januari 2015, 09:02

Logotypen som pryder Aftonbladet.se idag.

Stödet till Charlie Hebdo fortsätter. I dag byter Aftonbladet ut sin ordinarie logotyp på sajten mot "Je suis Charlie". Det har bara skett en gång tidigare.


"Je suis Charlie" har blivit parollen som stödet och hyllningarna till Charlie Hebdo samlats under. I en manifestation byter i dag Aftonbladet ut sin logotyp mot de orden.  
– Vi har ändrat loggan en gång tidigare till "Yttrandefrihet" och det var på yttrandefrihetens dag. Vi ändrar den av samma skäl i dag, säger publishern Jan Helin.  

Själv befinner han sig på semester och följer händelseutvecklingen på avstånd från redaktionen.

Hur har du upplevt de senaste två nyhetsdygnen?
– Först blir man väldigt sorgsen, sen blir man väldigt arg. Det är så klart en märklig upplevelse att inte kunna vara hemma i det här läget, säger Jan Helin.

Hur tycker du att bevakningen av dådet har skötts?
– Av det jag sett tycker jag att både svenska och internationella medier har gjort utmärkta bevakningar och manifestationer. Det viktiga är att uttrycka stöd, och det finns det många bra exempel på.

Expressen fick stora hyllningar igår för sin etta. Vad tycker du om den?
– Den var bra. En utmärkt etta med ett väldigt kreativt grepp.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.