Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Aftonbladets nya analyschef

Publicerad: 20 december 2013, 10:14

Fredrik Rogberg.

Fredrik Rogberg blir ny analyschef på Aftonbladet efter Johan Liljebo som blir webbanalytiker på TUI Nordic där Fritidsresor ingår.


Resumé skrev tidigare i höstas att Johan Liljebo lämnar Aftonbladet för TUI Nordic.

Nu är ersättaren klar – Fredrik Rogberg.

Han har 15 års erfarenhet av analysfrågor inom media och kommer närmast från en roll som analyschef på Tidningsutgivarna, TU, där han drivit branschfrågor med fokus på annons och marknad.

Han har även ett förflutet som researcher på flera olika mediebyråer.

– Det är fantastiskt roligt och självklart spännande att få möjligheten att driva analysfrågor inom Aftonbladet och det nya affärsområdet i en tid när det händer så otroligt mycket på marknaden. Inte minst eftersom Aftonbladet och Schibsted är drivande i digitaliseringen, säger Fredrik Rogberg i ett pressmeddelande.

Fredrik Rogberg kommer att rapportera till Jörgen Konradsson, finanschef/COO.

– Analys blir allt viktigare för att förstå och kunna navigera rätt i den strukturomvandling som sker i vår bransch. Fredriks erfarenhet och kompetens kommer att stärka vår verksamhet, säger Jörgen Konradsson.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.