Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Aftonbladets varumärkeschef slutar

Publicerad: 8 februari 2011, 14:46

Aftonbladets varumärkeschef Jonas Lyckstedt har sagt upp sig. Nu har fått ett nytt drömjobb.
– Det var för bra för att säga nej till, säger han till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Jonas Lyckstedt kom till Aftonbladet för tre år sedan. Tidigare var han delägare i reklambyrån Svensson och under åren på tidnigen har, förutom varumärkeschef, varit projektledare för Sportbladet och affärsansvarig för Sportbladet på nätet.

Hans nya jobb är som kommunikationschef på Arkitekthus.

– De kontaktade mig och erbjöd mig jobbet. Det ligger helt i mitt DNA att jobba med den typen av produkter. Det var för bra för att säga nej till, säger Jonas Lyckstedt.

Under hans ledning har Aftonbladet genomfört ett varumärkesarbete som kommer att rullas ut under 2011. Jonas Lyckstedt har nu en uppsägningstid på tre månader och kommer därefter att gå direkt till den nya arbetsgivaren.

– Det känns såklart tråkigt att lämna Aftonbladet där jag har fått uppleva en fantastisk resa. Det tog emot att säga upp sig, berättar han.

Vad tar du med dig från din tid på tidningen?

– Jag tar med mig en jäkla kompetens kring hur man hanterar varumärken och en varumärkesportfölj, och hur man arbetar redaktionellt genom storytelling kring ett varumärke under utveckling. Det blir min grej på Arkitekthus. Sen kommer mycket fokus att ligga kring digitala medier där det finns stora utmaningar för hela branschen.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.