Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 10 mars 2016, 08:42
Lena Nordlund, vd Snick-Snack, och Robert Bryhn, vd Åkesson & Curry.
Foto: Press
Contentbyrån Åkesson & Curry köper konkurrenten Snick-Snack, vars vd avgår. Verksamheten får 27 medarbetare och en försäljning på över 30 miljoner kronor.
Robert Bryhn tog över som vd för Åkesson & Curry i augusti 2015. Sedan dess har han rört om rejält i grytan. I februari utsågs Mobientos tidigare vd Johanna Fagrell till ledamot. Nu köper man upp contentbyrån Snick-Snack med sju medarbetare.
Vd:n för Snick-Snack – Lena Nordlund avgår – för att arbeta som konsult i egen verksamhet.
– Vi har sökt efter en bra byråpartner med utvecklings- och tillväxtambition som kan ta Snick-Snack vidare till nästa nivå. I mötet med Åkesson & Curry hittade vi direkt rätt med både ägare, ledningen och den personliga kulturen. Allt stämde perfekt, säger Lena Nordlund, vd och huvudägare för Snick-Snack, i en kommentar.
Köpet innebär att Åkesson & Curry blir en av Sveriges största fristående byråer inom content marketing.
– Vi befinner oss i en spännande tillväxt- och utvecklingsfas. Snick-Snack kompletterar vårt team utmärkt och vi ser stora möjligheter för Snick-Snacks medarbetare och kunder att växa och utvecklas hos oss, säger Åkesson & Currys vd Robert Bryhn och fortsätter:
– Bolaget Snick-Snack finns initialt kvar som juridisk person men medarbetare och verksamhet integreras i en större helhet. Vi kommer att flytta ihop inom kort.
Vad betalar ni?
– Köpeskillingen är konfidentiell.
Den sammanslagna verksamheten får totalt 27 medarbetare och en budgeterad försäljning på över 30 miljoner kronor. Robert Bryhn tar över som tillförordnad vd för Snick-Snack.
Snick-Snack har kunder som ActionAid, Stockholms stad, Röda Korset och Vinnova. Byrån hade en omsättning på 9,3 (9,1) miljoner kronor under 2015 och redovisade en rörelseförlust på -0,2 (0,8) miljoner kronor.