Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

"Aktualiteten gör oss unika"

Publicerad: 22 Januari 2008, 10:30

Aftonbladet startar veckotidningen "Sofis Mode" med Sofi Fahrman som modechef. Tidningen ska också finnas som portal på aftonbladet.se. – Jättehäftigt att bli först med en "glossy weekly", säger Sofi Fahrman.


Sofi Fahrman. Foto: Aftonbladet.

"Sofis mode” är sedan tidigare en vinjett i Aftonbladets fredagsbilaga Klick och ett webb-tv-program.

Nu blir det en även en veckotidning på 76 sidor som släpps för första gången på måndag den 28 januari. Lanseringen sker i samband med Stockholms modevecka.

”Sofis mode” ska säljas med Aftonbladet till en kostnad av 15 kronor och ligga ute i butik måndag, tisdag och onsdag varje vecka.

Anna Kult blir redaktör. Sofi Fahrman har titeln modechef.

Det är även klart att bloggaren Katrin Schulman ska skriva krönikor i tidningen.

–  Det känns otroligt kul att vi är först med konceptet "Glossy weekly". Vi gick i tryck i går och jag oach Anna Kult har jobbat skarpt med det här sedan i maj, säger Sofi Fahrman till Resume.se.

Fahrman, som tidigare i karriären arbetet fyra år på Elle, meddelar att inspiration hämtats från stora modetidningar som Grazia och Look, och att intresset från annonsörerna är "enormt".

– Det unika med tidningen är aktualiteten, vi har bara en veckas pressläggning. De kläder som vi lånar i butik hinner inte ta slut, säger hon.

Tidningen ska ha en stark koppling till nätet. På tidningens portal ska besökarna kunna komma med önskemål om vad det ska skrivas om.

Vad har du för hälsning till konkurrenten Expressen?
–  Jag hoppas de kommer läsa den och tycka att den är bra.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.