Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Albrecht vill skifta ut internetaffärerna från MTG

Publicerad: 15 juni 2009, 09:55

MTG Internet Retailing, som skapades ur MTG:s  tv-shop, ligger för långt från MTG:s kärnverksamhet. Inom fem år kommer affärsområdet antingen vara sålt, särnoterat eller utdelat till aktieägarna, spår Hans-Holger Albrecht, MTG:s vd, i en intervju i Dagens Industri.


Ämnen i artikeln:

MTGHans-Holger Albrecht

Cdon.com och Nelly.com är exempel två bolag som ryms om Internet Retailing.
– Kommer vi att vi att behålla det inom fem år? Det mest troliga är inte, säger  Hans-Holger Albrecht.
Han uttalar sig också om konjunkturen. En vändning är inom räckhåll på flera marknader, bedömer han. Svenska marknaden ser förhållandevis ljus ut medan den bottnat i de baltiska länderna. Tredje kvartalet blir inte lika tufft som det andra, spår han.
Hans-Holger Albrecht ger även sin syn på några av bolagets mest kritiserade förvärv de senaste åren, som bulgariska kanalen Nova, som MTG betalade 6 miljarder för.
– Skulle vi betala priset i dag? Naturligtvis inte men vid tidpunkten när vi köpte så var det rätt, säger han till DI.

Peter Willebrand

Ämnen i artikeln:

MTGHans-Holger Albrecht

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.