Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Alexis Logothetis lämnar Clear Channel

Publicerad: 17 mars 2015, 08:40

Alexis Logothetis.

Alexis Logothetis, chef för Clear Channels digitala erbjudande, lämnar företaget efter sju år. Vad han ska göra här näst är oklart.


Ämnen i artikeln:

Alexis LogothetisClear Channel

De senaste 3,5 åren har Alexis Logothetis varit ansvarig för att lansera Clear Channels digitala utomhusnätverk Play. Innan dess var han försäljningsdirektör på bolaget. Alexis Logothetis har tidigare varit bland annat affärsenhetschef på Dagens Nyheter och teamchef på Metro.

– Jag har ju varit på Clear Channel i sju år. Någonstans under de senaste 3,5 åren kände jag mig relativt klar med det uppdrag som jag åtagit mig. Motivationen för mig att sitta och göra samma saker som jag gjort de senaste åren är inte på topp utan jag behöver nya utmaningar. Jag vet att det jag gjort har uppskattats och vi framstår som nummer ett i Clear Channel-sfären internationellt. Jag vill lämna på topp, säger han.  

Nu har han sex månaders uppsägningstid. Under den perioden kommer Alexis Logothetis sondera terrängen efter ett nytt uppdrag.  

– Jag tar mina chanser nu och jag har lite krokar ute. Samtidigt finns det en öppning inom Clear Channel internationellt, men det kan jag inte säga vad det handlar om.

Det finns inga konkurrent-klausuler i hans kontrakt. Däremot säger han att "sunt förnuft råder" under tiden som han är kvar på bolaget.  

– Om jag går till en konkurrent har jag full förståelse för om de inte vill ha mig kvar i byggnaden. Många frågar hur jag kan säga upp sig utan att ha någonting nytt klar. Men jag har sex månaders uppsägning, och jag är ju inte helt okänd på mediemarknaden.

Vad vill du göra framöver?
– Jag är inte insnöad på ett visst medieslag, däremot vill jag ha ett uppdrag där det är tydligt definierat vad jag ska åstadkomma. Så länge det är en produkt som jag tror på är det intressant..

Fredrik Thambert

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.