Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Aller Media i rekryteringsoffensiv

Publicerad: 20 Oktober 2016, 13:31

Delar av Aller medias Digital Content-redaktion i Stockholm. Jens Stenberg, digital innehållschef, längst till vänster.

Foto: Kristian Pohl

Aller Media växlar upp digitalt – igen. De digitala redaktionerna utökas för att bli 33 personer till årsskiftet.


Ämnen i artikeln:

DigitaltAller Media

För ett år sedan omorganiserade Aller Media sin digitala verksamhet i Stockholm. Då bildades mediehusets redaktion Digital Content med fokus på att accelerera satsningarna på innehåll och ökad trafik. Nu växlar man upp satsningarna digitalt.

Den digitala redaktionen i Stockholm består idag av 16 personer, men kommer inom kort att bli 23. Aller Media kommer bland annat förstärka med en redaktionschef, flera redaktörer och journalister. Dessutom ska förlaget bygga upp en ny digital redaktion i Malmö med tio personer.

LÄS MER: "OTW är ett drömförvärv"
LÄS MER: Aller media gör 109 miljoner kronor i förlust

– Vi vill skapa ett heltäckande digitalt erbjudande för våra användare och våra kunder. Sidvisningar är bara ett mål av många i vår digitala strategi – som bygger på bra innehåll på alla prioriterade digitala plattformar. Minst lika viktiga mål är vår räckvidd och våra följares engagemang i sociala medier, vår snabbt växande nativeverksamhet och andra spännande digitala innehållstjänster som våra onlinekurser, säger Jens Stenberg, chef för Digital Content i Stockholm och Malmö, i en kommentar.

Inom Aller Media ingår varumärken som Elle, MåBra, Café och Femina. FAB Media är dessutom ett helägt dotterbolag sedan sommaren 2015.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

DigitaltAller Media

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.