Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Aller Media ska göra Aftonbladet Söndag

Publicerad: 28 November 2017, 14:43

Aller Media ska producera Aftonbladets söndagsbilaga. Totalt berörs åtta berörs på Aftonbladet och fackliga förhandlingar har inletts.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetAller Media

Aftonbladet samarbetar sedan tidigare med Bonnier Magazines & Brands som gör bilagorna Aftonbladet Bil och Härligt hemma. Nu outsourcas även produktionen av Aftonbladet Söndag – denna gång till Aller Medias dotterbolag Aller Brand Studios. Beslutet innebär att Aftonbladet förhandlar om att göra sig av med åtta tjänster.
– Söndag är en mycket viktig produkt för Aftonbladet. Genom det här samarbetet säkrar vi Söndags framtida utgivning. Ett led i att fullfölja vår långsiktiga strategi är att minska produktionen av antalet periodiska magasin som görs av Aftonbladets redaktion och därigenom flytta resurser från print till digitala kanaler, säger Erika Scott, magasinschef på Aftonbladet, i ett pressmeddelande.

De båda parterna ser samarbetet som en strategisk allians.
– Det är en spännande affärsmöjlighet som vi nu genomför i en intressant allians. Vi är extra glada över att få göra det med en så stark aktör som Aftonbladet. Vår spetskompetens inom Aller media-koncernen kommer till stor nytta för att utveckla magasinet Söndag. I den digitala transformationen blir samarbeten mellan konkurrenter viktigare med målsättningen att utveckla gemensamma erbjudanden som gynnar kunden, säger Bodil Ericsson Torp, vd på Aller media.

Aftonbladets redaktion fortsätter som tidigare att producera Klick!, sportbiblarna och specialmagasin.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

AftonbladetAller Media

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.