Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 4 juli 2016, 12:08
Tobias Wixtröm.
Foto: Pressbild/Aller Media
Kändistidningen Veckans Nu flyttar sin verksamhet från Frida förlag till Aller Media.
Tidningen gör därmed sällskap med släktingarna Hänt i Veckan, Hänt Extra och Hänt Bild.
– Fantastiskt roligt att vi får möjligheten att fortsätta utveckla och förädla en så etablerad och populär titel som Veckans Nu. Jag ser endast positiva effekter och synergier i detta, då vi nu blir ännu starkare i segmentet, kommenterar Tobias Wixtröm, chefredaktör och ansvarig utgivare för Hänt-gruppen.
Det första Aller-producerade numret av Veckans Nu kommer ut i mitten av september. Enligt Frida förlags vd Anders Juhlin innebär händelsen att förlaget får ett tydligare fokus på målgruppen unga kvinnor.
– Inom det segmentet är vi redan ledande och satsar stenhårt på vår digitala utveckling för att ytterligare stärka vår relation till målgruppen. Samtidigt känns det helt naturligt och strategiskt rätt att Veckans Nu blir en del av Hänt-familjen.
Mårten Färlin