Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Amelia Adamos jubel i morse

Publicerad: 12 Mars 2010, 08:40

Halv sex i morse fick Amelia Adamo glädjebeskedet. Hennes nya tidning S sålde över 50 000 exemplar av premiärnumret. – Det är skål och bubbel i dag, säger hon till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Amelia AdamoBonnier Tidskrifter

Amelia Adamo – glad i dag. Foto: Resumé (arkiv)

40 000 exemplar hade varit okej – nu blev det bättre än så. Första numret av Bonniers och Amelia Adamos skvallertidning S sålde över 50 000 exemplar.

– Jag är mycket lättad och glad, säger Amelia Adamo.

Dessutom följde S med Amelias lösnummerupplaga som sålde 35 000 exemplar.

– Så S har spridits till 85 000-90 000 människor, det är vi väldigt glada och nöjda över.

– Jag betraktar S som ett högriskprojekt, det är fullt med konkurrenter.

För chefredaktören på S, Pamela Andersson, som fyller 45 i morgon, var siffrorna en fin födelsedagspresent i förskott.

– Jag visste att det skulle bli en tuff match men nu känner jag att vi har med oss läsarna, marknaden och kollegor. Vi får otroligt mycket glada tillrop och jag märker att tidningen engagerar och att läsarna tycker om den. Dessutom har jag precis lagt två flaskor skumpa på kylning, säger
Pamela Andersson.

Bonnier Tidskrifters vd Ulrika Saxon:

– Det här är över förväntan! Jag hade inte väntat mig att det skulle gå så här fort att passera den magiska gränsen 50 000 exemplar. Det här är väldigt roligt och betydelsefullt för vår stora satsning.

En årlig upplaga på 50 000 exemplar är målet för att nå vinst. Men det blir svårare att nå det i fortsättningen – premiärnumret omgärdades av en massiv marknadsföringskampanj.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.