Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Amelia tillbaka i ny förpackning – lanserar kampanj mot kvinnovåld

Publicerad: 1 mars 2017, 14:54

Foto: Maria Sognefors och det nya numret av Amelia

Imorgon landar det första numret av omdesignade Amelia i prenumeranternas brevlådor. Samtidigt lanserar man kampanjen #ägnatten, en kampanj om kvinnors rätt till trygghet på natten.


Ämnen i artikeln:

Amelia

Lagom till den internationella kvinnodagen, 8 mars, lanserar amelia sin nya skrud. Innehållet sägs vara "roligare, med hetare läsning, uppdaterat formspråk och massor av inspiration, coachning och humor".

– Amelia är en älskad och viktig tidning, som skiljer sig tydligt från andra kvinnomagasin. Vi har ett stort samhällsengagemang och driver envist kvinnofrågor. Allt från obetald övertid och stress till jämställdhet, hälsa och kvinnors trygghet. Samtidigt underhåller vi, skapar debatt och peppar våra läsare inom jobb, relationer och vardagsliv, säger Maria Sognefors, chefredaktör sedan maj 2016.

Till lanseringen startar man också en ny kampanj – #ägnatten. Kampanjen riktar in sig på den otrygghet många kvinnor känner när de går ute på nätterna. Så många som 3 av 4 kvinnor i åldern 25-50 uppger att de känner sig otrygga när det är mörkt ute, lika många är rädda för överfall och misshandel. Amelia vill genom kampanjen lyfta frågan om kvinnors rätt till trygghet till en politisk nivå och har även startat en namninsamling. Det nya numret kretsar i mångt och mycket kring frågor som rör kampanjen.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Amelia

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.