Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

”Analytikern är det nya heta yrket”

Publicerad: 15 Maj 2013, 08:07

Panelen som framtidsspanade och moderatorn Claes de Faire.

Foto: Magnus Helander.

Tom Beckman, Prime, Claes Pellvik, Ving, Ulrika Saxon, Bonnier Growth Media och Rikard Steiber, MTG, fanns i panelen som diskuterade ”Framtidsspaning i transparensens tid”. – Analytiker blir det nya heta yrket, spådde Ulrika Saxon, vd för Bonnier Growth Media.


Ämnen i artikeln:

Ulrika SaxonClaes PellvikRikard SteiberTom BeckmanStockholmMediaWeek

Konsumenternas makt har ökat – hur ska medierna möta konsumenternas behov på bästa sätt i en tid av ökade medvetenhet och transparens. Det var vad panelen diskuterade.

Tom Beckman på Prime menar att värdeskapande kommunikation är högprioriterad. Tekniken har inget egenvärde, det är bara ett gränssnitt som behöver fyllas med innehåll.

Claes Pellvik på Ving menade att det blir allt viktigare att ge valuta för pengarna och värde till mottagaren.

Rikard Steiber, MTG, sa att det gäller att kunna erbjuda magiska underhållningupplevelser som användarna delar med sig av.

Ulrika Saxon, vd för Bonnier Growth Media, poängterade vikten av crm och analys. Där menade hon att resebolagen ligger långt framme när det gäller att vinna kundens förtroende.

– Analytiker blir det nya heta yrket som marknadscheferna kommer att behöva rekrytera, menade Saxon.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.