torsdag2 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

”Analytikern är det nya heta yrket”

Publicerad: 15 maj 2013, 08:07

Panelen som framtidsspanade och moderatorn Claes de Faire.

Foto: Magnus Helander.

Tom Beckman, Prime, Claes Pellvik, Ving, Ulrika Saxon, Bonnier Growth Media och Rikard Steiber, MTG, fanns i panelen som diskuterade ”Framtidsspaning i transparensens tid”.
– Analytiker blir det nya heta yrket, spådde Ulrika Saxon, vd för Bonnier Growth Media.

Ämnen i artikeln:

Ulrika SaxonClaes PellvikRikard SteiberTom BeckmanStockholm Media Week

MH

Magnus Helander


Konsumenternas makt har ökat – hur ska medierna möta konsumenternas behov på bästa sätt i en tid av ökade medvetenhet och transparens. Det var vad panelen diskuterade.

Tom Beckman på Prime menar att värdeskapande kommunikation är högprioriterad. Tekniken har inget egenvärde, det är bara ett gränssnitt som behöver fyllas med innehåll.

Claes Pellvik på Ving menade att det blir allt viktigare att ge valuta för pengarna och värde till mottagaren.

Rikard Steiber, MTG, sa att det gäller att kunna erbjuda magiska underhållningupplevelser som användarna delar med sig av.

Ulrika Saxon, vd för Bonnier Growth Media, poängterade vikten av crm och analys. Där menade hon att resebolagen ligger långt framme när det gäller att vinna kundens förtroende.

– Analytiker blir det nya heta yrket som marknadscheferna kommer att behöva rekrytera, menade Saxon.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev