Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Anna Harju till Schibsted

Publicerad: 19 April 2018, 12:42

Anna Harju.

Foto: Pressbild/Schibsted

Lämnar Discovery Networks Sweden för en roll som försäljningschef på Schibsted Sales & Inventory.


Schibsteds Sales & Inventory (SSI) är mediekoncernens organisation för annonsförsäljning. Bolaget representerar alla svenska varumärken i Schibsted med en primär annonsaffär – till exempel Aftonbladet, Klart, Tv.nu, SvD, Blocket och Omni.

Nu rekryterar SSI Anna Harju som försäljningschef, vars styrka ligger i digital kommersiell produktutveckling och försäljning.

– Det känns jättekul och spännande att bli en del av en framgångsrik säljorganisation som positionerar sig i ett föränderligt medielandskap. Jag ser fram emot att vara med och utveckla Schibsted Sales & Inventory, erbjuda relevanta annonsprodukter med fokus på kundens behov och tillgodose marknadens efterfrågan, kommenterar Anna Harju, som därmed lämnar rollen som digital product manager på Discovery Networks Sweden.

Joakim Flodin, försäljningsdirektör på Schibsted Sales & Inventory, betraktar nyförvärvets betraktar bakgrund inom produktutveckling som en viktig framgångsfaktor för bolaget.

– Vi är glada att kunna anställa Anna Harju som kommer att tillföra kompetens och nya synsätt. Anna Harju har en spännande bakgrund inom produktutveckling och kommer med sitt sinne för affärer att bidra till SSI:s fortsatta utveckling, säger han.

Mårten Färlin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.