Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag07.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Annonslyft på nätet för morgonpressen

Publicerad: 4 Maj 2012, 10:14

Annonsintäkterna på nätet ökade med 17 procent för morgonpressen första kvartalet i år, jämfört med samma period i fjol, enligt TU:s internetbarometer. Kvällspressajterna ingår inte i statistiken.


Både storstadssajter och landsortssajter ökade och annonsintäkterna uppgick till 120 miljoner kronor, varav storstadssajterna stod för 70 miljoner och landsortssajterna för 50 miljoner.

Det visar TU Internetbarometer som görs i samarbete med IRM och som redovisar nettointäkter från mer än 60 morgontidningssajter, dock ej kvällstidningarna.

Även 2011 avslutades starkt och om tillväxten fortsätter kommer morgontidningssajternas annonsintäkter uppgå till långt över en halv miljard under helåret 2012.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.