Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Annonsörerna sviker Twitter

Publicerad: 27 Juli 2016, 08:46

Det går sådär för Twitter.

Foto: Colourbox

Twitter nådde inte förväntningarna under andra kvartalet. Efterfrågan på annonsering minskar och användarantalet har knapp tillväxt.


Ämnen i artikeln:

TwitterBokslutJack DorseySociala medierAnnonseringMarknadsföring

Twitters omsättning uppgick till 602 miljoner dollar under andra kvartalet, en ökning med 20 procent jämfört med samma period i fjol. Nettoförlusten landade på 107,2 miljoner dollar, skriver Business Insider.

Twitter förklarar nedgången med större konkurrens om budgetar i social marknadsföring och det faktum att priserna de tar för annonsering är högre än hos andra företag.

Antalet aktiva användare är varje månad 313 miljoner – en ökning tre miljoner jämfört med första kvartalet.

Twitter har kommit efter något den senaste tiden, och yngre rivaler som Snapchat och Instagram växer snabbare. Vd:n Jack Dorsey kom tillbaka till Twitter för ett år sedan och har sedan dess satsat hårt på bland annat live-video och uppdateringar för event för sport och event. Men det verkar som att han har en bit kvar innan investerarna är övertygade.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.