Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Annonspaket går samman

Publicerad: 28 mars 2011, 12:46

Resume.se kan avslöja att annonspaketen Stockholmspaketet och Mälardalspaketet går samman. Tillsammans kommer de att omsätta nästan 200 miljoner kronor. – Spontant känns det som en bra och relevant tanke, säger Mikael Ekelöf, tf printchef på mediebyrån Starcom.


Ämnen i artikeln:

Mälardalspaketet

Två annonspaket blir ett.

Stockholmspaketet som består av Dagens Nyheter, Expressen och Stockholm City når 1,3 miljoner läsare.

Även Mälardalspaketet har 1,3 miljoner läsare – men här finns en överlappning i DN (860 000 läsare) som ju alltså ingår även i Stockholmspaketet. Mälardalspaketet består förutom DN av Eskilstuna-Kuriren, Nerikes Allehanda, Upsala Nya Tidning och Vestmanlands Läns Tidning.

Mälardalspaketet och Stockholmspaketet slås ihop, bara detaljer återstår.

– Jag kan inte säga något mer om det nu. Men i morgon kan du ringa, säger försäljningschefen Matthias Sånemyr till Resume.se.

Det nya sammanslagna annonspaketet får tummen upp.

– Spontant känns det som en bra och relevant tanke, det är ett relevant upptagningsområde för alla våra kunder, i Stockholm finns det väldigt många andra alternativ, säger Mikael Ekelöf, tf printchef på Starcom.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Mälardalspaketet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.