Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Annonssamarbetet 08Mälardalen går i graven

Publicerad: 23 Februari 2017, 09:20

Alexander Lydecker, försäljningsdirektör på Expressen, Dagens Industri och Dagens Nyheter.

Foto: Pressbild

Annonssamarbetet 08Mälardalen avslutas till följd av minskade intäkter och en vilja att erbjuda mer anpassade erbjudanden mot marknaden.


Ämnen i artikeln:

Dagens NyheterEskilstuna-KurirenAlexander Lydecker08MälardalenNerikes AllehandaExpressen

Samarbetet startade 2011 och består av Dagens Nyheter, Expressen, Eskilstuna Kuriren, Nerikes Allehanda, Upsala Nya Tidning och Vestmanlands Läns Tidning. Den 31 mars upphör det dock som annonspaket. I ett pressmeddelande motiverar man nedläggningen med minskade printintäkter och att mediehusen vill kunna erbjuda tydliga erbjudanden mot annonsmarknaden.

– 08Mälardalen har sedan starten varit ett framgångsrikt samarbete men marknaden har förändrats och vi måste förändras med den, säger Alexander Lydecker, försäljningsdirektör på Expressen, Dagens Industri och Dagens Nyheter.

– Våra erbjudanden har utvecklats i olika riktningar och nu var det helt enkelt rätt tid att gå skilda vägar, säger Jimmie Näslund, VD och koncernchef på Sörmlands Media.

I samband med att 08Mälardalen läggs ned kommer även Citystorstad att upphöra som annonspaketering. Citystorstad består av Citypaketet genom DN, GP, Sydsvenskan, HD, Expressen, Hallandsposten, Hallands Nyheter, Bohuslänningen, TTELA, Vestmanlands Läns Tidning, Eskilstuna Kuriren, Upsala Nya Tidning och Nerikes Allehanda.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.