Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Annonstabben sprids som en löpeld

Publicerad: 16 januari 2012, 15:06

Tabben som blivit en snackis i dag.

Annonstabben i Tidningen Ångermanland i dag sprids som en löpeld i sociala medier. – Naturligtvis känns det olustigt att det blivit så här, säger annonsören Resecitys ägare Thomas Grünwald till Resume.se.


Olyckan med lyxkryssaren Costa Concordia i Italien har dominerat nyhetsflödet i helgen. I dag i Tidningen Ångermanland, intill en artikel med katastrofnyheten, finns en helsidesannons från Resecity om en ”kryssningskväll” med information om kryssningspaket.

Den olyckliga annonsplaceringen, som enligt tidningsledningen beror på den mänskliga faktorn, har spridits i sociala medier under dagen.

– Det finns ju alltid en mänsklig faktor, och fel kan ju alla göra, men det klart att det känns olustigt, inte alls roligt. Man får ju hoppas att folk ändå förstår att vi inte har bestämt placeringen, säger Thomas Grünwald, som äger Resecity.

Hur lämpligt är det att överhuvudtaget ha den här typen av annonser för kryssningar i det här läget?
– Det är ju rederierna som annonserar genom oss och de har inte skickat några signaler om att de ville dra tillbaka annonserna. Men vi får se hur det blir med kryssningskvällen om den kommer att bli av som planerat efter den här olyckan i Italien.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.