Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

App ska få stockholmarna att gatukäka

Publicerad: 27 februari 2014, 15:10

Streetkäk kartlägger Stockholms foodtrucks

Den nystartade byrån KLBLK Creative Agency lanserar en app som visar var Stockholms mest populära food trucks finns för tillfället.


Byrån har nyligen startats av de fyra vännerna Ozan Alptekin, Sedat Senoglu, Doruk Demircioglu och Raj Singh. Appen med streetfood är byråns första initiativ.  

– Alla är jätteintresserade av mat och det var största anledningen till att vi gjorde den här appen. Vi vill att alla ska hitta foodtrucksen för att de gör god och fin mat, säger Raj Singh, affärsutvecklare på KLBLK Creative Agency.  

Sedan en tid tillbaka har foodtrucksen gått att hitta på internet. Men byrån såg själva ett problem i den tjänsten. Bilarna var nämligen inte alltid där när de skulle vara det.

– De hittade inte alltid parkeringsplats och då missade man dem. Nu ser man var de är, hela tiden.  Ännu tjänar inte byrån några pengar och tanken är att grundfunktionen alltid ska vara gratis.

Men att marknadsföra gatumatskulturen var ändå självklart, enligt Raj Singh.

– Vårt syfte är att göra den här kulturen till något positivt. Vi tyckte själva att den här tjänsten skulle finnas, punkt, slut. Appen är gratis och vi är villiga att lägga till fler tjänster runt den.

Just nu har byrån fler uppdrag på gång och Raj Singh vill fortsätta med platsbaserade appar även i framtiden.  

– Vi på Kalabalik är en kreativ byrå, har många idéer kring kulturlivet och lokala affärer. Att hitta vad som händer runt omkring oss är viktigt och vi har flera idéer kring det. Streetkäk är bara början.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.