Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 25 maj 2011, 09:58
Bulldozer är en av årets reklamutmanare i KBB. En byrå som ser sig som arbetsmaskiner och medvetet valde ett tungt namn.
Ämnen i artikeln:
KBB 2011Gänget på Bulldozer
Hur är läget i Karlstad?
– Det är väldigt bra. Vi jobbar för tillfället med en stor nationell kampanj för en ny, spännande kund i modebranschen, säger vd Jenny Eklund.
Vad betyder nomineringen?
– Det betyder oerhört mycket. Eftersom vi jobbar idédrivet är det extra kul att få ett sådant kvitto på att kunderna uppskattar det vi gör för dem.
Hur var 2010?
–Krisen märktes, men vi har en bred kundbas och lyckades trots det lyfta omsättningen och öppna ett nytt kontor i Örebro.
Hur känns det med Örebrokontoret?
– Det går enligt planerna. Medarbetarna är oerhört taggade och samarbetet med kunderna är givande.
Varför heter ni Bulldozer egentligen?
– Tja, vi banar ju väg för våra kunder. Och med två blondiner som äger och driver byrån kan vi inte heta något alltför sött och gulligt.
Det handlar inte om en särskild fäbless för motorfordon?
– Det är klart att om vi får chansen så tar vi gärna en sväng runt kvarteret med våra bulldozrar.
Åker ni bulldozer till KBB-galan?
– Absolut!
Byrån grundades: 2005. Antal anställda: 12 personer.
VD: Jenny Eklund
Byråintäkt 2010: 8 miljoner.
Exempelkunder: Flash, Brämhults, Karlstads kommun, Bergholm, OK Värmland, EEL och Folktandvården.
Emanuel Videla
Ämnen i artikeln:
KBB 2011