Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Årets julklapp: En matkasse

Publicerad: 15 november 2011, 07:36

HUI Research utser för tjugofjärde året årets julklapp. Årets julklapp 2011 är den färdigpackade matkassen.


Institutet har i år tagit fasta på den tjänstifieringstrend som de uppmärksammad i detaljhandeln, skriver man i ett pressmeddelande.

− En kombination av ökad köpkraft och tidspress gör hushållen villiga att betala för bekvämlighet i sin vardag. Matkassen erbjuder en rad tjänster för den som beställer: En veckomeny, de packar varorna, skriver enkla recept och levererar varorna till dörren. Allt detta underlättar vardagen för hushållen som nu är beredda att betala extra för denna typ av tjänst, säger Lena Larsson, VD på HUI Research.

Ett, eller flera, av följande kriterier måste vara uppfyllda för att något ska kunna bli Årets julklapp:

Produkten skall vara en nyhet eller ha fått ett nyväckt intresse under året.

Produkten skall representera den tid vi lever i.

Produkten skall svara för ett högt försäljningsvärde eller säljas i ett stort antal enheter.

Handeln under december väntas i år omsätta 65,2 miljarder kronor.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.