torsdag30 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Arla dubblade antalet följare på Tiktok på 50 dagar – här är byråns lärdomar

Publicerad: 22 februari 2023, 12:30

I december 2022 togs Splay Ones samarbete med ArlaMat vidare från Youtube till Tiktok. På 50 dagar fördubblades antalet följare på plattformen och klippen har setts miljontals gånger. För Resumé berättar Splays Line Bomark om nycklarna till att varumärket blev en del av ”foodtok”. ”Om vi publicerar för sent kommer det bli supercringe”.

Ämnen i artikeln:

Splay OneArlaTikTokNyheter

VP

Vilma Pettersson

vilma.pettersson@resume.se


Att lyckas nå ut som företag på Tiktok är inte alltid en lätt bedrift. I ett flöde som fylls av danser, hauls och roliga klipp blir reklam ofta det som

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev