Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Ashley Madison i bråk med Kalles Kaviar

Publicerad: 31 oktober 2013, 08:57

Ashley Madison hade sannolikt räknat med att vepan skulle väcka reaktioner.

Otrohetssajten Ashley Madisons kontroversiella reklamannons plockas ner efter bråk med Procordia Food som äger varumärket Kalles Kaviar. – Vi har kopplat in jurister, säger Eva Berglie, pressansvarig på Procordia Food, till Resumé.


I samband med Sverigelanseringen av otrohetssajten AshleyMadison.com hängdes ett reklamlakan upp i närheten av Arlanda. Annonsen, som föreställde en kaviartub med texten "KUNG KALLE", plockas nu ner efter att Procordia Food upplevt reklamen som kränkande. Företaget vill inte att deras varumärke Kalles Kaviar ska förknippas med otrohetssajten.

Kommer ni vidta några ytterligare åtgärder?
– Eftersom det är ett pågående ärende så vill jag inte kommentera saken. Men vi har kopplat in jurister, säger Eva Berglie, pressansvarig på Procordia Food, till Resumé.

Ashley Madison väljer att plocka ner reklamlakanet eftersom de eftersträvade att skapa debatt om otrohet – inte kaviar.

Annonsen anspelar på kungens påstådda otyrohetsaffärer, men hovet vill inte ge några kommentarer.

– Vi kommer ta ner reklamlakanet på snabbast möjliga sätt, säger Noel Biderman, vd på Ashley Madison.

Susanna Sköld

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.