Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Aspiro kör skarpt med Wimp i Tyskland

Publicerad: 26 mars 2012, 07:52

Wimp – en Spotify-utmanare.

Schibsted-ägda Spotify-utmanaren Aspiro har testkört tjänsten WiMP i Tyskland från december. Det är framförallt representanter från musikbranschen som har fått utvärdera tjänsten, vilket har gett mersmak. Aspiro kör igång skarpt i Tyskland från och med Q2.


Ämnen i artikeln:

WiMPSchibstedAspiro

Nyligen stod det klart att Schibsted samlat ihop totalt 74,3 procents  ägande i Aspiro. Det vill säga Schibsted är majoritetsägare i bolaget.

Som resume.se tidigare har berättat är planen att expandera verksamheten till fler marknader. Schibsted drar nu igång i Tyskland från och med Q2.

Bakgrunden  är att Aspiro har låtit representanter från den tyska musikbranschen  utvärdera WiMP, som är den musiktjänst som Aspiro äger.

I en enkät  svarade 90 procent att de gärna eller mycket gärna använder tjänsten,  medan 88 procent svarade att de ska fortsätta att använda tjänsten varje  dag alternativt flera gånger per vecka:

– Vi är givetvis glada över all positiv feedback vi fått från tyska
musikbranschen och vi ser verkligen fram emot att fortsätta det goda
samarbetet fram emot vår lansering, säger Aspiros VD Gunnar Sellæg i en kommentar.

Aspiro ska även lansera nya musiktjänster i Holland samt minst två ytterligare länder i Europa och ett land utanför regionen.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

WiMPSchibstedAspiro

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.