Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

B2B-byrån Stormfors vinner it-kunder

Publicerad: 12 november 2013, 16:15

Den strategiska digitalbyrån Stormfors vinner två B2B-kunder inom it-området – Centuri och Snow Software.


Centuri utvecklar system för att hjälpa organisationer att skapa ordning  och struktur i stora informationsmängder.

Stormfors har fått uppdraget  att utveckla Centuris kommunikation – uppdraget omfattar alltifrån  strategi till implementation.

Centuri har 125 kunder, varav merparten i Norden.

–  Stormfors erfarenhet av digital kommunikation för B2B-bolag och det  faktum att vi kunde få hjälp med alla moment, från strategi till färdig  digital kommunikation, avgjorde vårt val av Stormfors, säger Jonas  Ljunwald, vd på Centuri i en kommentar.

Stormfors  inledande uppgift har varit att skapa en kommunikationsstrategi och  varumärkesplattform för Centuri, där man fastställer bolagets budskap,  vision, värderingar och position.

Stormfors räknar kallt med att Centuri-uppdraget omfattar alla aspekter av bolagets kommunikation.

– Centuri har ett starkt eget  tänkande om hur de med webben som nav och en övergripande  kommunikationsstrategi ska kunna nå ut till marknader där de ännu inte  har någon fysisk närvaro, säger Stormfors medgrundare och partner Petter  Plöjel i en kommentar.

Stormfors ska också skapa en digital plattform åt mjukvarubolaget Snow Software för att generera leads och bygga varumärke.

Stormfors har tolv anställda.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.