Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 7 januari 2011, 08:24
Försäljningen av 3D-tv-apparater har blivit en besvikelse. Nu hoppas Sony att lite naket ska öka på försäljningen.
Ämnen i artikeln:
Sports IllustratedSports Illustrateds baddräktsnummer är en institution i amerikansk media. Världens mest kända fotomodeller poserar i mindre eller ännu mindre baddräkter på exotiska badstränder.
Det är ett av årets mest säljande magasin.
Årets version som kommer ut 15 februari är unikt. Det kompletteras med en 30 minuter lång video om baddräktsnumret och allt är filmat i 3D.
Det är hemelektronik- och mediekoncernen Sony som producerat "Swimsuit in 3-D". Den är anpassad för Sony Playstation och Sonys 3D-anpassade tv-utrustning.
– Vi har ett hönan-och-ägget-problem här. Få sålda 3D-apparater så filmbolagen släpper väldigt lite material på 3D, säger Michael Aragon på Sony Network Entertainment.
Men det är inte bara bristen på 3D-tv som håller tillbaka film- och tv-bolagen. Bandbredde i tv-näten räcker inte till för alla kanaler.
– Vi jobbar med det här på lång sikt, säger Michael Aragon.
Swimsuit-videon ska även finnas i en platt version.
Redan i höstas visade sig att 3D fungerar bra med lättklädda kvinnor. Wonderbra satte upp stortavlor i London som gav ful effekt först då man använde 3D-glasögon. Kampanjen fick oerhört mycket uppmärksamhet.
Ämnen i artikeln:
Sports Illustrated