Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Baddräktsnumret i 3D

Publicerad: 7 Januari 2011, 08:24

Försäljningen av 3D-tv-apparater har blivit en besvikelse. Nu hoppas Sony att lite naket ska öka på försäljningen.


Ämnen i artikeln:

Sports Illustrated

Sports Illustrateds baddräktsnummer är en institution i amerikansk media. Världens mest kända fotomodeller poserar i mindre eller ännu mindre baddräkter på exotiska badstränder. 

Det är ett av årets mest säljande magasin.

Årets version som kommer ut 15 februari är unikt. Det kompletteras med en 30 minuter lång video om baddräktsnumret och allt är filmat i 3D.

Det är hemelektronik- och mediekoncernen Sony som producerat "Swimsuit in 3-D". Den  är anpassad för Sony Playstation och Sonys 3D-anpassade tv-utrustning.
– Vi har ett hönan-och-ägget-problem här. Få sålda 3D-apparater så filmbolagen släpper väldigt lite material på 3D, säger Michael AragonSony Network Entertainment.

Men det är inte bara bristen på 3D-tv som håller tillbaka film- och tv-bolagen. Bandbredde i tv-näten räcker inte till för alla kanaler.
– Vi jobbar med det här på lång sikt, säger Michael Aragon.

Swimsuit-videon ska även finnas i en platt version.

Redan i höstas visade sig att 3D fungerar bra med lättklädda kvinnor. Wonderbra satte upp stortavlor i London som gav ful effekt först då man använde 3D-glasögon. Kampanjen fick oerhört mycket uppmärksamhet.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Sports Illustrated

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.