Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Balsam får nytt toppjobb

Publicerad: 6 maj 2011, 11:50

Balsam får nytt toppjobb

DN:s stjärnsäljare David Balsam får ett toppjobb som försäljningschef för de sammanslagna annonspaketen Stockholmspaketet och Målardalspaketet.


Ämnen i artikeln:

Mälardalspaketet

David Balsam, hyllad key account manager på DN, blir försäljningschef för sammanslagna Mälardalspaketet och Stockholmspaketet, som Resume.se tidigare rapporterat om.

Tillsammans kommer de att omsätta nästan 200 miljoner kronor.

Stockholmspaketet som består av Dagens Nyheter, Expressen och Stockholm City når 1,3 miljoner läsare.

Även Mälardalspaketet har 1,3 miljoner läsare – men här finns en överlappning i DN (860 000 läsare) som ju alltså ingår även i Stockholmspaketet. Mälardalspaketet består förutom DN av Eskilstuna-Kuriren, Nerikes Allehanda, Upsala Nya Tidning och Vestmanlands Läns Tidning.

– Vi har sett en starkt växande efterfrågan och skapar nu ett ännu bättre erbjudande, säger det nya annonspaketets chef, Matthias Sånemyr. Prognoser visar att annonsmarknaden kommer att fortsätta växa kraftigt och den här satsningen ligger verkligen rätt i tiden. Vårt mål är att omsätta 200 miljoner redan första året.

– Det här är en naturlig utveckling med tanke på den positiva trenden i vår landsdel. Nu lanserar vi ett erbjudande som är väldigt attraktivt såväl lokalt som regionalt, säger Dagens Nyheters försäljningsdirektör, Henrik Stangel.

– Många företag expanderar på vår marknad och i och med den här sammanslagningen blir vi en självklar del i detta, säger Torbjörn Wittström, vice vd på Expressen.

– Vi har länge önskat en starkare närvaro i Stockholm och tycker att det är väldigt bra att kunna erbjuda våra kunder en ännu bättre räckvidd, säger Dan Lannerö, vd Upsala Nya Tidning. Med bara fem annonsinföranden når vi nu nästan 80% av befolkningen.

Fakta

Det nya annonspaketet är ett samarbete mellan tidningarna Dagens Nyheter, Eskilstuna Kuriren, Expressen, Nerikes Allehanda, Stockholm City, Upsala Nya tidning och Vestmanlands Läns Tidning. Paketet erbjuder annonslösningar för print, bilagor, digitalt och events i Stockholm och Mälardalen. Med 5 införanden når paketet 78% av befolkningen i Mälardalen.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Mälardalspaketet

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.