Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Bark fräschar upp Realtid.se

Publicerad: 20 februari 2008, 14:24

Tidningsdesignern John Bark står bakom fristående ekonomisajten Realtids nya form, som lanseras på torsdag. – Det handlar mer en uppstramning visuellt. Vi lyfter bland annat fram våra krönikörer och  djupodlande artikelserier, säger vd:n Jonas Wiwen-Nilsson.


Nya Realtid.se ser ut så här. Lanseringen sker i morgon.

John Bark har jobbat med Realtid sedan starten för fyra år sedan.

– Vi gör en är en rad småförbättringar, men framför allt ser vi över logotyp, typsnitt och uppdaterar vinjetter. Det ser helt enkelt bättre ut rent grafisk, inte minst blir huvudet tydligare, vilket är viktigt för sajter.

John Bark jobbar allt oftare med webb.

– Nästan varje tidningsuppdrag jobb innehåller i dag även ett webbjobb. Men jag är ingen tekniker, utan fyller mer AD-rollen.

Samtidigt understryker han papperstidningens betydelse, som ibland glöms bort när tidningsägarna sätter allt fokus på webben.

– Man måste komma ihåg att papperet fortfarande är största mediet i Sverige, både när det gäller läsare och annonser.

Peter Willebrand

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.