Media
Barnfattigdom i fokus
Publicerad: 11 maj 2012, 08:34
Stadsmissionen och reklambyrån Garbergs lyfter fram den svenska barnfattigdomen i vårkampanjen.
MH
Magnus Helander
Barnfattigdomen har blivit ett problem även i Sverige.
Det uppmärksammar Stockholms Stadsmission i sin nya vårkampanj.
”I Stockholm lever 50 000 barn i fattigdom. Det leder till att de får växa upp i ett socialt utanförskap till följd av begränsade ekonomiska resurser. Kampanjen bygger på insikten att barn som lever under ekonomiskt utsatta förhållanden ofta försöker dölja sanningen”, skriver Stadsmissionen i ett pressmeddelande.
Kampanjen går under vecka 19-21 i TV, radio, print samt digital utomhus.
Uppdragsgivare Stockholms Stadsmission:
Yvonne Borg, Kommunikations och Insamlingschef
Ulrika Rattfeldt, Projektledare
Arbetsgrupp Garbergs:
AD: Jacob Frisk
Copy: Sedir Ajeenah
Övriga kreatörer: Mattias Dahlqvist/Hampus Mattsson
Byrå ass: William Löthman
Original: Roger Rantf-Blomqvist
CD: Petter Ödéen
Digital Creative Director: Johan Baettig
Produktionsledare: Birgitta Bergström
Byråproducent: Annika Witkowska
Projektledare: Pernilla Berg
Flodell Film:
Regissör Nådde Hansson
Producent: Lina Ehrenpreis
Stillbild:
Fotograf: Niklas Johansson
Bildarbeta och repro: BT Repro
Flickorna Larsson:
Regissör: Patrik Larsson
Producent : Lotta Wicknertz