Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Bauhaus till Mindshare

Publicerad: 24 november 2011, 14:16

Johan Saxne.

Bauhaus väljer Mindshare. Bland annat ska mediebyråns arbete med varmärkesstudien 3D imponerat på den nya kunden.


Mindshare blir alltså byggvarukedjan Bauhaus nya samarbetspartner.

– Mindshare är ett kreativt och kompetent team, med dem kommer vi nu att jobba med att behålla titeln som det mest attraktiva varumärket bland Sveriges byggvaruhus, säger Johan Saxne, informations- och marknadschef på Bauhaus, i en pressrelease.

Fredrik Talén, new business director på Mindshare:

– Vi är förstås extremt ärade och glada över uppdraget. BAUHAUS har sedan 2007 haft en extremt stark position på marknaden. De har successivt ökat kunskapen om och relevansen i varumärket och fortfarande höjt kundlojaliteten. Vi tror oss ha verktygen att tillsammans med marknadsavdelningen på BAUHAUS förvalta och bygga vidare på detta.

Bauhaus bruttomedieinvestering landade 2010 på 210 miljoner kronor, enligt siffror från IRM. Bauhaus samarbetade tidigare med Scream.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.