Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Beatrice Pamp lämnar Shape Up – startar redaktionell nysatsning

Publicerad: 13 November 2014, 13:41

Beatrice Pamp ska starta en ny redaktion.

Beatrice Pamp lämnar Frida förlag efter 3,5 år, varav det senaste året som chefredaktör på den nya tidskriften Shape Up. Efter årsskiftet börjar hon hos e-handelsföretaget Sportamore och ska bygga upp en helt ny redaktion. – Det känns skitkul, säger hon.


Ämnen i artikeln:

ShapeUpFrida förlagSportamore

Beatrice Pamp började som chefredaktör på Frida, men startade för ungefär ett år sedan träningsmagasinet Shape Up på samma förlag. Lanseringen har blivit en framgång och försäljningen har överträffat de interna målsättningarna.

Men nu gör hon sitt sista nummer. Efter nyår börjar Beatrice Pamp på Sportamore – ett e-handelsföretag med inriktning på sport och mode. Där ska hon bygga upp en redaktion från grunden, och redan nu funderar hon över vilka medarbetare som ska rekryteras.  
– Jag ska handplocka en redaktion och göra det kul att inte bara handla på Sportamore utan också att hänga där. Jag ser det som en jätteutmaning att få bygga upp ännu en grej från grunden, och det ska bli kul att jobba med webben efter att ha gjort magasin så länge. Det lockar att få plocka ihop ett helt eget team, och jag har fått en bra budget, säger hon.

Rekryteringen skedde genom att Sportamores vice vd Joakim Friedman kontaktade Beatrice Pamp och frågade om hon var intresserad av jobbet. Efter att ha scannat igenom en lång rad träningstidningar hade de fastnat för just hennes. När hon nu lämnar måste alltså Frida förlag hitta en ny chefredaktör.

Hur har dina år på förlaget varit?
– Helt fantastiska. Jag älskar verkligen Frida förlag och kommer att sakna alla kollegor. Det är en unikt bra stämning där.

Det finns ännu inget namn på den nya redaktionella satsningen. Men klart är att den kommer finnas i anslutning till webbshopen.  
– Jag vill att det ska bli så bra som det någonsin kan bli, och att folk ägnar mer tid på sajten än i dag. Jag vill inspirera, och är jäkligt taggad på att leda en stor redaktion.

Vilka ser du som konkurrenter?
– Jag tycker inte att det finns någon i dag som gör det jag vill göra där.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.