Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Beckung nöjd med Ballarna

Publicerad: 17 mars 2009, 15:18

320 000 tittare och 5,2 procent  i rating i 15-44 år.
Det blev premiärfacit för banbrytande "Ballar av stål” i Kanal5.
– Som förväntat, säger Lars Beckung, programdirektör för Kanal5 och Kanal9.


Lars Beckung ser i första hand måndagen som en seger för kanalhuset.
– Vi hade 38,5 procents andel av tittandet i målgruppen 15-44 mellan 22-23. Vi tror också att många av gårdagens hockeyfans kommer att följa Ballarna nästa vecka.

Kanal5 utsattes för en viss intern kannibalism.
Kvartsfinalen mellan Linköping och Skellefteå i Kanal9 blev en utdragen historia med förlängningar. Matchen sågs i snitt av 328 000 tittare, den högsta hockeysiffran i kanalens historia och en tydlig replik till TV4 Sport som i går på Resume.se  utropade sig till den stora slutspelskanalen.

– Dte blev en seger för både norrländsk hockey och Kanal9. Skellefteå kämpade sig tillbaka i den tredje längsta slutspelsmatchen någonsin. Vi blev tack vare Skellefteå den femte största kanalen i åldern 30-59, Kanal9:s målgrupp. Och vi var allra störst efter klockan 22 och midnatt, säger Lars Beckung.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.