Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Bekräftat: Bonnier fimpar Bink

Publicerad: 7 Mars 2013, 09:49

Martin Ahrend

Foto: Pressbild

Som Resumé kunde avslöja för drygt två veckor sedan läggs Bonnier ner sitt gemensamma säljbolag Bink. Detta bekräftades vid ett stormöte under torsdagen. Den digitala annonsförsäljningen återgår nu till respektive varumärke.


Ämnen i artikeln:

Bink

Bink läggs ned efter en omorganisation av den digitala annonsförsäljningen i Bonnierkoncernen. Beskedet kom vid ett stormöte i dag med Gunilla Herlitz, affärsområdeschef för News Sweden, och Bink-chefen Martin Ahrend.

"I samband med att Bink flyttats över till affärsområdet för Bonniers dagstidningar, News Sweden, har styrelsen för Bink beslutat föreslå att den digitala annonsförsäljningen går tillbaka till respektive varumärke. Det innebär att alla tidningar i fortsättningen tar ett gemensamt ansvar för att utveckla den digitala annonsaffären i koncernen.
Framställan om förhandling med facket har gjorts och förhandlingar inleds nästa vecka. Omorganisationen är planerad att genomföras omgående och innebär att verksamheten flyttas till Dagens Nyheter (där också Sydsvenskans riksförsäljning ingår), Expressen, Dagens industri och TV4.", skriver Bonnier i ett pressmeddelande.

Nu väntar förhandlingar med facket. Planen är dock att genomföra omorganisationen "omgående" och beslutet kommer att klubbas igenom vid nästa styrelsemöte.

Strategin är att flytta tillbaka säljet till respektive varumärke, samtidigt kommer DN att ta hand om Sydsvenskans digitala rikssälj.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Bink

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.