Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Bendjelloul sista tid skildras i amerikansk tidning

Publicerad: 12 juni 2014, 06:21

Malik Bendjellouls sista dagar skildras av The Hollywood Reporter, SVT:s M-dokumentär anklagas för att vara tendentiös och Apple på väg att dumpa sin reklambyrå. Det är några av nyheterna i Morgonsvepet.


Ämnen i artikeln:

Malik BendjelloulTimeApple

Malik Bendjellouls sista dagar skildras av The Hollywood Reporter
"Searching for Sugar Man"-regissören Malik Bendjelloul, som gick bort för knappt en månad sedan, pryder den amerikanska nöjestidningen The Hollywood Reporters senaste nummer. Inne i tidningen har man gjort ett långt reportage där man skildrar regissörens sista tid i livet. Bland annat talar man med Malik Bendjellouls vänner, producenten Karin af Klintberg och programledaren Per Sinding Larsen. Till skillnad mot svensk press, som enligt svensk medietradition har hållit sig i från att så nära in på regissörens död avslöja allt för mycket detaljer om det bekräftade självmordet, så gör The Hollywood Reporter en djupdykning i detaljer om både självmordet och Malik Bendjellouls sista dagar.

NCIS och Modern Family världens mest sedda tv-program
Enligt TVline är NCIS världens mest sedda dramaserie och Modern Family världens mest sedda komediserie. Detta avslöjades på den pågående Monte-Carlo Television Festival där även svenska "Bron" prisades i dramaklassen.

Time sparkar personal
Tidskriftsförlaget Time Inc blev nyligen ett eget bolag när det lämnade Time Warner, men har samtidigt tvingats göra ytterligare besparingar på 25 procent. Det senaste året har den blödande tidningen tvingats sparka 100-tals anställda, skriver Huffington Post.

Svensk succéregissör gör miniserie åt BBC
Han hyllades för "Torka aldrig tårar utan handskar". Nu ska Simon Kaijser regissera en miniserie åt BBC om Virginia Woolf, skriver Aftonbladet.

SVT:s Moderaterna-dokumentär anklagas för att vara tendentiös
Expressens Nils Schwartz anklagar SVT-dokumentären "Vi gjorde vad vi lovade", som sändes i går, för att vara tendentiös då den inte hittar en positiv sak att säga om regeringens åtta år vid makten: "När till och med en vänsternisse som jag reagerar mot obalansen i ett program om mina politiska meningsmotståndare, borde SVT-ledningen kanske fundera över om den här sortens "balanserad valinformation" är förenlig med public-serviceuppdraget."

Norska Journalisten papperstidning skrotas
Den norska motsvarigheten till Svenska Journalistförbundets tidningen Journalisten, Norsk Journalistlag Journalisten, skrotar sin pappersupplaga, skriver Kampanje.

Apple på väg att dumpa sin reklambyrå
I decennier har Apple samarbetat med reklambyrån TBWA/Chiat/Day och de har gjort några av företagets mest kända kampanjer ihop som till exempel  Super Bowl-reklamen "1984" och "Mac vs. PC"-kampanjen. Nu rapporteras det att Apple vill skapa en egen inhouse-byrå med uppåt 1000 anställda, skriver Mashable.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Malik BendjelloulTimeApple

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.