Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Berghs slututställning 2014: ”Make it matter”

Publicerad: 10 April 2014, 14:38

Årets tema.

Med utställningen vill Berghs uppmärksamma vad människor egentligen värdesätter och hur kommunikation kan lyfta upp värdet.


Ämnen i artikeln:

Berghs School of Communication

Mellan 24-25 maj visar 150 avgångsstudenter upp sina examensarbeten – 18 kommunikationsprojekt och 23 designprojekt. Konceptet "Make it matter" är framtagen av Studentbyrån. Den består av 12 studenter som jobbar med Berghs som uppdragsgivare under sitt examensprojekt.  

– Som kommunikatörer har vi verktygen för att ge saker en större mening. Vi behöver inte direkt prata om stora saker. Det kan handla om att få någon att le på väg till tunnelbanan eller uppmärksamma någon som inte annars syns. Oavsett om det vi gör är stort eller smått, för många eller för få, kan vi skapa ett värde som är större än produkter i sig, säger Astrid Holm, copywriter på Studentbyrån, i ett pressmeddelande.  

Inför slututställningen ska Studentbyrån genomföra ett antal aktiviteter. Nästa vecka lanseras en podcast som ska uppmärksamma och hylla de aktörer som lever upp till temats värderingar.  

– Vi bjuder individer eller representanter från organisationer som brinner för det de gör. Vi vill diskutera hur de genom sitt agerande engagerar andra, utvecklar åsikter och förändrar. Några av våra gäster är Lina Thomsgård, Reza Saleh från Berättarministeriet samt Christina Knight, författaren till boken Mad Women, säger Klaudia Eriksson, pressansvarig på Studentbyrån.  

Kunderna för årets kommunikationsprojekt är: Riksteatern, Sony Music, Brainheart, Hyresgästföreningen, Aditro, Communication, DeLaval, En Svensk Klassiker, Greenpeace, Gävle Kommun, Handelsbanken, Seamless, Interflora, Kunskapsskolan, KPMG, Axbyte, Billerud Korsnäs, Comviq.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.