Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Berghs-studenter gör podcast om känslodriven kommunikation

Publicerad: 5 Maj 2015, 14:13

Temat på Berghs slututställning är känslodriven kommunikation. Nu lanserar skolans studentbyrå en podcast på temat. Lyssna på det första avsnittet här.


Namnet på den nya podden är "Gåshudsfaktorn" och premiäravsnittet gästas av Jessica W Sandberg, pr-strateg på SOS Barnbyar och Patrik Lundberg, planner på Kärnhuset.

Temat är "sorg", och i de kommande episoderna kommer glädje, ångest, förvåning och känslodriven kommunikation på ett större plan att avhandlas.

Avsnitten kommer att släppas på Acast, iTunes och Android var femte dag fram till slututsällningen den 21-23 maj.

– Podden blir ett experiment där syftet är att se om det finns en universell faktor för att kommunicera känslor. Vi vill djupdyka ner i några specifika känslor som kommunikatörer ofta använder och se vad mekanismerna bakom är, liksom hitta matrix, säger Sandra Olt, projektledare för podcasten.

Lyssna på podden här:

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.