Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Beslutet: Ingen info i sociala medier

Publicerad: 28 Juli 2014, 07:21

Friends Arena under press – igen.

Någon glömde stänga taket – och planen blev ospelbar av skyfallet. Friends Arena har åkt på ännu ett pr-bakslag. Då är kriskommunikationen i sociala medier noll.


Ämnen i artikeln:

Friends ArenaMindmakers

Friends Arena har sedan invigningen kritiserats av en rad olika skäl. Bland annat har ljudet, felkonstruktionerna och underlaget sågats.

Nu är nationalarenan återigen i ofrivilligt i blickfånget efter gårdagens fadäs när taket aldrig stängdes trots åskovädret. Planen blev ospelbar av vattenmassorna som regnade in och det allsvenska mötet AIK-Falkenberg fick ställas in.

"Århundradets pinsammaste match", dundrade Sportbladets krönikör Simon Bank, som dömer ut arenabolaget.

Friends Arenas vd Thomas Perslund är presskontakt sedan kommunikationschefen Malin Sparf Rydberg slutade i våras.

Han har haft ett svettigt dygn.

– Eftersom Lagardère blir ny ägare i friends Arena den 1 januari har vi avvaktat med att rekrytera en ny presskontakt. Det är något som kommer när de tar över, säger Thomas Perslund till Resumé.

Trots kritiskormen från media, Svensk Elitfotboll (SEF) och fans är nationalarenans digitala kommunikation om händelsen minimal. Det finns en liten notis på hemsidan, men det står inget om det inträffade på Friends Arenas konton i sociala medier.

–Vi valde att inte lägga ut något på Facebook eller Twitter, eftersom vi inte riktigt vet vad som har hänt, förutom att det har regnat. Vi håller på att utreda detta och vill ha alla fakta först, säger Thomas Perslund.

Men ska man inte kunna kräva bättre information från Sveriges Nationalarena?
– Vi vill alltid informera så mycket som möjligt, men i det här fallet så ville vi vänta eftersom vi vill att det verkligen ska vara korrekt information.

Friends Arenas huvudbyrå är pr-byrån Mindmakers.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Friends ArenaMindmakers

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.