Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

"Bilagornas flaggskepp"

Publicerad: 10 Januari 2008, 19:03

Expressen skrotar ”hallå!” och startar   i stället den nya söndagsbilagan Söndag. – Det är ett bilagornas flaggskepp, säger utvecklingschefen Anna-Clara Welander.


Expressens nya söndagsbilaga.

På söndag är det premiär för den nya söndagsbilagan som enligt Anna-Clara Welander är ”bredare, vuxnare och närmare huvudtidningen” än den tidigare bilagan. Det ska bli tunga nyhetssatsningar, nyhetsreportage med mänskliga berättelser, och bilderna får stort utrymme.

”Söndag” har ett europeiskt nyhetsformat, större än de svenska magasinen. Inspirationen är främst hämtad från den brittiska marknaden och tidningar som First och Gala.

– Vi har läst alla tidningar på den engelska marknaden och även varit på Hemmets Journal, säger Anna-Clara Welander.

Tidningen är på 84 sidor, priset är 10 kronor. Redaktör är Kerstin Thornström.

Söndag ska marknadsföras med tv-reklam där Leif GW Persson har huvudrollen. Tillsammans med Paolo Roberto, Robert Aschberg och Pigge Werkelin bildar han ”Manspanelen” i Söndag som ska svara på läsarnas frågor om relationer.

– Söndag är en bred tidning till Expressens läsare. Den lockar i första hand kvinnor, men ska också vända sig till män.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.