Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Bilmekanikern Bosse blev bilmekanikern Louise

Publicerad: 27 Mars 2017, 13:17

Foto: Kampanjbild

I den femte delen av Eriksbergs kampanj "En god historia" träffar tittaren bilmekanikern Bosse – som blev Louise.


Ämnen i artikeln:

EriksbergAnimalKampanj

Tidigare porträtt i serien har kretsat kring restaurangägaren Berit Wahlgren, porslinslagaren Andrej Bobrowski, konstnären Bernth Uhno och kocken Tsukasa "Tim" Takeuchi. I den femte delen av storytelling-kampanjen presenteras bilmekanikern Louise Andersson från Hallstahammar. För femton år sedan gick Bosse, som han hette då, genom en personlig kris. Han kände sig inte hemma i sin egen kropp. Att meka med bilar blev till en syssla för att slippa tänka på de inre funderingarna. Till slut valde han att bli den han kände att han alltid varit, Louise.

– Eriksberg vill förmedla goda historier som förtjänar att berättas. Historien om Louise handlar om mod, identitet och passion. Hennes resa är en inspiration för oss alla och vi hoppas att den kan ge andra i liknande situation lite extra stöd, säger Johan Kikas, varumärkesansvarig för Eriksberg på Carlsberg Sverige.

Idén till kampanjen kommer från reklambyrån Animal och produktionsbolaget är Swim Club.

– Eriksberg är ett varumärke som vågat lyfta blicken. Istället för att endast prata om sin egen produkt berättar de idag andras historier. Med detta har En God Historia blivit mer än bara något som står på flaskan, utan också något djupare som sträcker sig bortom ölet, säger Emil Tiismann, Creative Director på reklambyrån Animal.

Kampanjen, som har premiär idag, kommer gå på bio, digitalt och i print.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

EriksbergAnimalKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.