Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Bingo återlanserar Moore – som gratistidning

Publicerad: 18 Oktober 2013, 07:21

Bingo Rimér och Johan Staël von Holstein

I två månader har Bingo Rimér arbetat om Moores portal som nu får nytt utseende och kommer att representeras av 150 städer i Sverige. Samtidigt lanseras papperstidningen – som nu kommer att vara gratis.


Ämnen i artikeln:

MooreBingo Rimér

Medieentreprenören och fotografen Bingo Rimér har tagit in Johan Staël von Holstein (ej att förväxla med den kände superentreprenören) i bolaget Lejon Media. I två månader har duon arbetat med en uppdatering av Moores digitala plattform som fått ny design och stärkts upp av ett nätverk bestående av manliga bloggare.

Samtidigt kommer Moore att återuppstå i papper, nu som gratistidning med nytt nummer var tredje månad. Lanseringen sker den 31 oktober vid en stor fest på Sturecompaniet i Stockholm.

– Vi har insett att vi måste lägga större kraft på de digitala kanalerna än tidigare. Det analoga ska fungera som komplement och vi kommer inte att ta betalt för papperstidningen eftersom grabbarna som läser Moore inte är betalningsvilliga, de får tidningen i handen, säger Bingo Rimér till Resumé.

Johan Staël von Holstein har en bakgrund inom tv-branschen och har jobbat med att utveckla format både i Europa, USA och Kina.

– Våra vägar korsades och jag behövde en affärspartner som kan komplettera mig. Jag är en visionär och behövde någon som kan projektleda, strategier och excel, säger Bingo Rimér.

Upplagan kommer att tryckas i 30.000 exemplar och delas ut på event, gym, kaféer, nattklubbar och klädbutiker i 150 städer runtom i landet. Ansvarar för distributionen av tidningen gör Moores bloggande ambassadörer. Manliga skribenter som uppdaterar läsarna kring vad som händer på deras respektive 150 hemorter. I storstäder, såsom Stockholm, kommer ambassadörerna representera olika stadsdelar.

– Ambassadörerna är ett sätt för oss att växla upp tempot. De är hetast på sin ort och erbjuder våra annonsörer någon som representerar deras intressen lokalt, någon som sticker ut. Detta är vi ensamma om i Sverige. Innehållsmässigt kommer Moores inrikta sig på träning mer än tidigare. Vi kommer att presentera flera nya bloggprofiler inom segmentet. Jag har jobbat mot den här målgruppen, män 18-35 år, i mer än 12 år. Ingen i Sverige förstår bättre än vi hur den fungerar. Hur de resonerar, konsumerar och tänker i olika frågor.

Bingo Rimér beskriver nya Moore som en livstilstidning för män med inriktning på träning, sport, sex, mode och skönhet.

Har ni tagit in några externa finansiärer?
– Vi har våra annonsörer bakom oss och de har gett väldigt positiv respons kring nyheten med våra ambassadörer. De skapar förutsättningar för att varumärken att få lokal spridning i samband med lanseringar.

Vid sidan av att Moores portal biffas upp kommer Bingo Rimér även att öppna upp tvspel.se och dataspel.se. Domäner han har ägt under flera års tid, två "lillebröder" som används för att locka den yngre målgruppen. Inom kort kommer även man.se att lanseras, en portal helt dedicerad träning.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

MooreBingo Rimér

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.