Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Bizkit Patrol ska sänka medelåldern på Hultsfred

Publicerad: 17 december 2008, 15:20

Bizkit Patrol blir både mediebyrå och kreativ parter när föreningen Rockparty ska föryngra Hultsfred-publiken.
– Det är vår specialistkompetens inom digital marknadsföring riktad mot unga som fick Rockparty att välja oss, säger Zophia Hansson, mediekreatör på Bizkit Patrol.


Konkurrensen om festivalpubliken har slagit hårt mot Hultsfredfsestivalen som tappat publik senaste åren.  
– Årest festival gick faktiskt med vinst eftersom man rättat munnen efter matsäcken, säger Zophia Hansson, mediekreatör på Bizkit Patrol.
Nu vill Rockparty föryngra och öka publiken till sommarens festival. Siktet är inställt på glansdagarnas besökssiffror, runt 25 000-30 000 personer.
– Det är första gången som Rockparty valt att jobba med en mediebyrå. Det är vår specialistkompetens inom digital marknadsföring riktad mot unga som fick dem att välja oss.  
Bizkit Patrol har också erfarenhet från att jobba med andra musikuppdrag.
– Vi har bland annat jobbat med EMI och AEG Live, säger Zophia Hansson

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.