Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

Blir vd för Stampens nya kvinnosatsning

Publicerad: 27 Oktober 2014, 15:42

Emma af Robson.

Ekonomiskt hårt prövade Stampen Media Group bildar ett nytt bolag – Modern Women Media. Fokus ligger på ”kvinnans alla faser i livet”.


Ämnen i artikeln:

Modern Women MediaEmma af Robson

I Modern Women Media ingår samtliga sajter som riktar sig till kvinnor – alltifrån Familjeliv och Bröllopstorget till Go Baby och Rodeo.

– Genom att samla kraften i ett bolag skapar vi en helt unik position på den digitala marknaden och blir i särklass störst mot denna målgrupp, säger Emma af Robson i en kommentar – hon föreslås bli vd för det nya bolaget.

Sajterna når 1,9 miljoner kvinnor i Sverige per vecka.

Emma af Robson kommer närmast från en roll som vd för Familjeliv, men har tidigare även varit försäljningschef på Stampen Media Partner, DN och Metro.

– Det ska bli mycket spännande att få vara en del i utvecklingen av Modern Women Media. Med satsningen ökar vi möjligheten att erbjuda våra användare ännu fler upplevelser, säger Emma af Robson i en kommentar.

Hon uppger att man exempelvis ska utveckla webb-tv-produktioner och events och att sajterna ska lära av varandra.

– Familjeliv utvecklar till exempel just nu sitt nya bloggkoncept. I det arbetet är erfarenheter och kunskaper från medarbetare som arbetar med de andra sajterna ovärderliga, säger Emma af Robson i en kommentar.

Magnus Helander


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.