Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 2 januari 2009, 07:38
Det är få annonsförmedlare som räknar med tillväxt under 2009. Men Tailsweep, som specialiserat sig på bloggar räknar med att öka omsättningen rejält och därmed vända fjolårets förlust till en vinst.
Joachim Lerulf är vd och grundare av Tailsweep. Foto: Tobias Rydergren
Det finns inte idag någon tillförlitlig statistik på vad de svenska bloggarna drar in på annonser. Deras intäkter hamnar i IRM:s statistik för internetannonsering.
Sannolikt kommer de också att stå emot den minskade annonsförsäljning som de flesta räknar med under 2009. En som drar nytta av det är Joachim Lerulf som ligger bakom annonsförmedlaren Tailsweep. Ifjol gick bolaget med förlust. Men i år spås en omsättning på mellan 10 och 15 miljoner kronor och därmed ska bolaget också visa svarta siffror, skriver Svenska Dagbladet.
Tailsweep representerar 35 000 bloggar med över 2 miljoner unika besökare i veckan.
Tobias Rydergren